Ekonomi

İhracatçılar Çin’e gidiyor

İZMİR (İGFA) –Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Çin pazarında büyümek isteyen Türk ihracatçılarını pandemi sonrası ilk kez fiziki katılımın olacağı Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na davet etti.

Eskinazi, Ticaret Bakanlığı’nın Uzak Ülkeler Stratejisi ile örtüşen ve Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği Çin Uluslararası Ticaret Fuarı sayesinde Türkiye’den Çin’e ihracatın artması için uygun zemin oluştuğu bilgisini vererek, “Karantina kuralları ortadan kalktı. Çin’de. Vize işlemleri normale döndü. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na 4. Kez Türkiye Milli Katılımını düzenleyeceğiz. Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret Türkiye aleyhine bir seyir izliyor. 2022 yılında Çin’den ithalatımız 41.3 milyar dolar iken ihracatımız 3 milyar dolar seviyesinde. 2022’de 109 milyar dolar olan toplam dış ticaret açığımızın 38 milyar doları Çin’e karşı verildi. Çin’e ihracatımızı artırarak bu dış ticaret açığını azaltmak istiyoruz” dedi.

Fuarda “Hizmetler, Araba, Akıllı Sanayi ve Bilişim Teknolojileri, Tüketim Malları, Tıbbi Ekipman ve Sıhhi İşler, Gıda ve Tarım İşleri” isimleriyle başka salonların da bulunduğunu belirten Eskinazi, “Gıda, sağlıklı tüketim ürünleri, kozmetik , bebek mamaları, şarap, organik kimyasallar, işlenmiş doğal ürünler. Taş dalların Çin’e ihracat için avantajlı segmentler olduğunun altını çizdi.

TÜRK LEZZETLERİ ÇİN’E ULAŞACAK

Ticaret Bakanlığımızın desteğiyle Türk gıda ürünleri ihracatını artırmak için “Türk Lezzetleri” adlı bir TURQUALITY Projesi yürüttüklerini hatırlatan Eskinazi, “Yaptığımız kampanya kapsamında ABD’de yoğun bir tanıtım programı sürdürüyoruz. Türk Lezzetleri projesi. Bu projenin bir benzerini Çin’de yapmayı planlıyoruz. Bu projede Las Vegas Üniversitesi’nde Türk mutfağı ders olarak öğretilirken, sosyal medya fenomenleri ve ünlü şefler Türk lezzetlerini Amerikalılarla tanıştırdı. Bu tanıtım faaliyetleri sonucunda ABD’ye gıda ihracatımız yüzde 100 artarak 700 milyon dolardan 1.4 milyar dolara yükseldi. Çin’de Türk gıda ürünlerinin bilinirliğini ve tercihini artıracak bir proje hazırlama aşamasındayız. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda Çin’e ihracatımızı artırmak için değerli bir fırsat. Türk ihracatçılarımızı bu fırsatı değerlendirmeye davet ediyoruz.”

sahinbeyhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu