Blue bir kez daha küresel iklim liderleri arasında
Dünyanın en büyük çevre raporlama platformu Mavi CDP’nin(Karbon Saydamlık Projesi) İklim Değişikliği ve Su GüvenliğiHer programından A notu alarak, CDP Global A listesine giren ilk ve tek Türk hazır giyim firması oldu. Geçtiğimiz yıl ilk kez İklim Değişikliği raporuyla küresel iklim liderleri arasında yer almaya hak kazanan Mavi, bu yıl Su Güvenliği Programında puanını A’ya yükselterek başarısını sürdürdü. Mavi’nin ormansızlaşmaPuanı şube ortalamasının üzerinde B oldu.
İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla iş dünyasının işleyişini değiştirmeyi amaçlayan CDP’ye dünya çapında toplam raporlama 21 bin şirketin yalnızca yüzde 2’si Global A listelerindegirmeyi başardı.
Başkanlar arasında kurumsal şeffaflık ve iklim değişikliği performansı konusunda
Konuyla ilgili açıklama yapmak Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, “ İnsan, Çevre, Toplum ve Denimodaklanmak Hepsi Mavi Yaklaşımımızla sürdürülebilirliği şirket kültürümüze, vizyonumuza, iş uygulamalarımıza, ürünlerimize ve büyüme hedeflerimize entegre etme konusunda önemli ilerleme kaydettik. Karbon emisyonlarını ve çevresel etkileri en aza indirmek için çalışmalarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Son dört yıldır çevresel verilerini şeffaf bir şekilde açıklayan Mavi, CDP’den çift A puanı alıp global A listelerine girmek Bu bize memnuniyet ve gurur vermenin yanı sıra, bu konudaki çalışmalarımızın dünyanın en büyük çevre raporlama kuruluşu tarafından onaylanması anlamına da geliyor. Paris İklim Anlaşması doğrultusunda belirlediğimiz emisyon azaltım hedeflerimize 2022 yılı sonuna kadar ulaşacağız. Bilime Dayalı Hedefler girişimi tarafından onaylandı. Böylelikle Türkiye’de bilime dayalı iklim hedefleri onaylanan tek hazır giyim markası olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Sürdürülebilirlik komitemizde 60 kişi her gün Çevre, Sürdürülebilir Çalışma ve Ar-Ge, Tedarik Zinciri, Çalışanlar, Müşteri ve Dijitalleşme, Kurumsal Yönetim ve Risk gibi konularda daha sürdürülebilir bir Mavi için çalışıyor. All Blue koleksiyonunu her yıl yenilikçi çalışmalarla genişletiyoruz. Sürdürülebilir ve canlandırıcı malzemelerle oluşturduğumuz bu koleksiyon, küresel denim modasında sürdürülebilir çözümleri benimseyen en yenilikçi ve yaratıcı markaların ödüllendirildiği ödül törenidir. “The Rivet Awards” tarafından beş kez “En Sürdürülebilir Koleksiyon” ödüle layık görüldü. “BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer alan bir marka olarak en değerli motivasyon kaynaklarımızdan biri, sürdürülebilirlikteki öncü rolümüzün uluslararası alanda da kabul görmesidir” dedi.
CDP CEO’su Sherry Madera şunları söyledi: “ CDP’nin A Listesi’nde yer alan ve 2023 yılında çevresel şeffaflık yolculuğuna başlayan veya hızlandıran tüm şirketleri tebrik ediyoruz. Verilerini açıklayan şirket sayısında geçen yıla göre yüzde 24’lük artış büyük bir ivmeye işaret ediyor; Bu alkışlanmalıdır. Şirketler, net sıfıra ve doğayla barışık bir geleceğe ulaşmada oynadıkları kritik rolün ciddiyetini ancak açıkladıkları verilerin ardındaki hazırlıklar ve çalışmalarla gösterebilirler. A Listesinde yer almak bir puandan çok daha fazlasını ifade ediyor. Şirketlerin doğa üzerindeki etkilerine dair bütünsel bir bakış açısı kazanmalarını sağlayarak, geçiş planlarına temel oluşturan kaliteli ve eksiksiz bilgiye sahip olduklarını gösterir ve en önemlisi hayallerinin peşinden gitmelerine olanak tanır. Hareketin On Yılı boyunca ilerledikçe CDP, çevre liderliğini temsil eden çıtayı giderek daha yükseğe çıkarıyor. Bu bize CDP A Listesindeki şirketlerin çalışmalarının tamamlanmadan devam edeceğini anlatıyor. “Tüm şirketlerin taahhütlerini daha anlamlı ve etkili eylemlere dönüştürerek daha da ileri götürmelerini görmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı